Edzés előtti étkezés

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 március 31.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy dél körül ebédelnek, majd a késő délutáni edzésig már semmit sem esznek. Másik esetben, ha kora reggel járnak, éhgyomorral jönnek hozzám súlyzós edzésre, és akkor jön a csodálkozás, hogy nem bírják az edzést, hányingerük van. Rossz közérzettel edzeni nem éppen a leghatékonyabb módszer… De akkor mégis mit lehet (t)enni?

Mit? Mikor? Hogyan?
Bármilyen sporttevékenység előtt 1,5-2 órával egyél utoljára nagyobb mennyiséget. Ez az idő elég ahhoz, hogy a gyomrod kiürüljön, ami azért fontos, hogy elkerüld a rosszullétet, és a vér nyugodtan áramolhasson az izmaidba.

Jó, de akkor mit egyél?
Amennyiben sikerül betartanod, hogy 1,5-2 órával az edzés előtt eszel, például a következőkből válogathatsz:
-teljeskiőrlésű kenyérből készült csirkehúsos szendvics(sovány sonka is lehet) zöldségekkel vaj nélkül!
-1 szelet natúr, grillezett csirke- vagy pulykamell főtt rizzsel, párolt zöldséggel
-csirkemellel tálalt jó nagy adag saláta (akár egy szelet teljeskiőrlésű kenyérrel tuningolva)

Ha csak közvetlen edzés előtt tudsz betolni valamit, válassz ezekből:
-egy adag vízzel készített zabkása banánnal
-1 pohár sovány joghurt kevés zabpehellyel és gyümölccsel
-egy fehérjeszelet

 

Edzés előtt mindig fehérjedúsan kell táplálkozni, bevinni a megfelelő jó minőségű, összetett szénhidrátot (lassan szívódik fel, elnyújtva szolgáltatja az energiát)! A zsírok bevitelét ilyenkor kerüld el, ugyanis ezeknek a lebontása igényli a legtöbb időt!

Éhesen ne eddz, mert csak az idődet pocsékolod, és az eredmény elmarad!

Címkék: