Olajos magvak: diétás vagy tiltólistás?

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 június 21.

Az olajos magvak tápanyagokban igen gazdagak, de emellett zsírokban is! Fogyasztásuk engedélyezett, sőt ajánlott is, ugyanis – állítólag – már napi 1 maréknyi mogyoró- vagy dió-féle (nyers, hámozatlan dió, mandula, mogyoró kombó) csillapítja az éhséget, s javítja a kedélyállapotot köszönhetően az emelkedett szerotonin szintnek.

De azért figyelj oda a mennyiségre! Naponta max. 30 grammot fogyassz belőlük, amely egyharmad részét adja a napi zsírbevitelednek. Szóval vigyázz vele! Emellett nagyon fontos, hogy sótlan, ízesítetlen és más hozzáadott olajoktól mentes változataikat válaszd!

Érdekességként pedig összegyűjtöttem róluk még néhány infót:

Legmagasabb zsírtartalmúak:

Makadámdió

Pekándió

Legalacsonyabb kalóriatartalom:

Pisztácia

Mandula, kesudió

Legmagasabb omega-3 zsírsavtartalmú:

Dió

Pekándió

Legjobb E-vitaminforrás:

Mandula

Törökmogyoró

Legmagasabb antioxidáns tartalmú:

Pekándió

Dió

Elárulom, én is nagyon szeretem a magvakat. Praktikus dolog előkapni egy csomagot, és “befalni” belőle grammot, mikor éhes vagyok, de sajnos az én gyomrom nem bírja, ha üres állapotában jut hozzá, s ilyenkor komoly gyomorégést tapasztalok. :(

Persze érdemes kipróbálnod, neked beválik -e! 😉

Címkék: