Akarsz tökéletes popót?

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 június 25.

Musculus gluteus maximus… azaz a nagy farizom az egyenes testtartást biztosító egyik legfontosabb izmod, amelynek fő feladata a csípőd hátrafeszítése. Ha nem lenne, nem tudnál lépcsőn felmenni vagy emelkedőn sétálni. 😉

A fenék formáját elsősorban a farizmok adják (és persze ne feledkezzünk meg a rajtuk lévő zsírpárnákról sem, amelyek torzíthatják a képet). A kis farizom, a középső és a nagy farizom tömege adja a sokak által áhított kerek feneket, (mint amilyen Jennifer Selternek is van sokak szerint). Ezek az izmok jól fejleszthetők, tehát a fenekedet is tudod formálni!!! Nem kell kétségbe esni, mert a befektetett munka nagyon dögös eredményekkel kecsegtet! :)

A rossz hír viszont az, hogy ez az izmunk, sajnos gyengülésre hajlamos, így alaposan meg kell dolgoznunk a gyönyörű, fejlett, kerek popsiért! Tudom, mindenhonnan ez folyik, de íme az alapgyakorlatok:

– Guggolás (amelyet végezhetsz szűk vagy széles terpeszben, 1 vagy 2 lábon)


– Csípőfeltolás (hanyatt fekvésben a talajon vagy a hátadon egy padon fekve, úgy hogy a feneked nincs rajta, súllyal is nehezítheted a feladatot)

– Lábemelés hátra állásban (bokasúllyal), konditeremben csigás gépen bokapánttal vagy térdelőtámaszban hajlított lábbal térdhajlatban súlyzóval.

És egy plusz szupi, de igen nehéz feladat: fellépés egy padra/székre.

Nagyon figyelj oda a helyes kivitelezésre és az egyensúlyodra!

Ugye te is kipróbálod ezeket a gyakorlatokat? Ha kicsit még jobban rádolgoznál, csináld végig ezt a tornavideót is:

[youtube __h5ybIG9bc nolink]

Címkék: