Lelassult az anyagcseréd?

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 július 23.

A testünk arra törekszik, hogy mindig azonos szinten tartsa önmagát, hogy meglegyen az egyensúly. Diéták esetében ezért mikor csökkented a napi kalóriád) a tested sokszor az anyagcseréd lelassításával válaszol. A kérdés csak annyi: mi tévő legyél, ha ezt tapasztalod?

1. Iktass be/változtass a súlyzós edzéseid mennyiségén, milyenségén. Ha eddig nem aeroboztál eleget, növeld az ilyen típusú edzések számát – de persze sose drasztikusan változtass!

2. Variáld a kalóriabeviteledet!
Ha csökkentesz a napi kalóriabeviteleden, szervezeted erre reagálva lassíthat a tempóján. Szóval ne arra törekedj, hogy mindennap ugyanannyi kalóriát vigyél be, hanem inkább arra, hogy az általad kiszámolt értéket átlagosan érd el!

Például tegyük fel, hogy naponta 2200 kalóriát vinnél be. Ebben az esetben ne ragaszkodj ahhoz, hogy ez minden nap meglegyen! 1-2 nap legyen 2400kcal, majd azt követő napon 1800kcal, 4. napon pedig 2000kcal! Ingadoztasd! De vigyázz, nehogy alultápláld magadat! Számítsd ki, hogy mennyi kalóriára van szüksége a szervezetednek ahhoz, hogy egészségesen tudjon működni, és ehhez mérten számold ki, mennyit kell csökkentened ahhoz, hogy a zsírcsökkentésed az optimális ütemben haladjon! Ezzel a technikával elérheted, hogy szervezeted anyagcseréje a lehető legnagyobb sebességgel pörögjön, és több kalóriát égess el! Papír, ceruza elő,é s vesd papírra a tervedet mielőtt belevágnál!!! 😉

Címkék: