Miért fontos a pihenés?

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 július 31.

Ha szeretnéd növelni a teljesítményedet a sportban, érdemes több tényezőre is odafigyelned: rendszeres edzés, a megfelelő táplálkozás, valamint a regeneráció, na és persze a pihenés. :)

Edzésről beszéltünk eleget, most térjünk rá a pihenésre!

A pihenést nem csak akkor kell beiktatni, ha már mozogni és gondolkodni sem tudsz. Ahhoz, hogy az edzéseid hatására bekövetkezzen a várt izomfejlődés, valamint a szív- és keringési rendszered működésének javulása, mindenképpen szükséges pihenőidőszakokat tartanod. Sokszor a várt eredmény éppen azért marad el, mert nincs ideje a szervezetednek a regenerációra!

Pihenhetsz aktív és passzív formában is. Ha alvásra, sétálgatásra, heverészésre vágysz, a pihenés passzív formáját választod. :) A tévénézés nem tartozik ide, ugyanis ilyenkor a központi idegrendszeredet izgató ingerek érik a szervezeted, így a pihenés nem tökéletes. Inkább olvass vagy hallgass zenét lazulás közben!

Természetesen a minőségi és mennyiségi alvás is nélkülözhetetlen. Legyen rendszeres, tehát azonos időközönként és ugyanolyan hosszú. Ha az a fajta vagy, aki állandóan tesz-vesz, és képtelen vagy az otthoni szundikálásra, nem gond, választhatod a pihenés aktív változatát is. Viszont ez esetben nagyon fontos, hogy bizonyos kritériumoknak megfeleljen:

–  olyan mozgásformát válassz, amely teljesen különbözik az általad űzött sporttól

–  olyan helyszínt válassz, amely számodra nem megszokott (Pl. Ha a konditeremben edzel heti négyszer, akkor irány a szabad!)

–  aktív pihenésről van szó, melynél a hangsúly a pihenésen van. Azaz ne fáraszd ki magad! Nem az elfáradás a lényeg, hanem az izomzatod és keringési rendszered átmozgatása új ingerek által.

–  olyan sportot, tevékenységet válassz, amely szórakoztat, kikapcsol!

Címkék: