Só sokk

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 szeptember 18.

Attól, hogy nem eszel minden reggel sósperecet, sós rudat, sőt, arra is mindig figyelsz, hogy az asztalnál ne sózz meg minden egyes ételt, még simán előfordulhat, hogy a szervezeted több sőt kap, mint amennyire szüksége lenne. Sok kaja ugyanis REJTVE tartalmazza sót, mint ahogy arról már a cukor esetében is írtam neked.


És hogy mi a tanácsom neked? Itt az ideje, hogy csökkentsd a nátrium-klorid, azaz az asztali só beviteled! Hiszen alapból szinte minden ételnek van sótartalma, ami rendben is van. Viszont az már nem, ha hozzáadott sót is tartalmaz! Szóval nézzük meg, mi is az a határ, amely még megengedett: ez naponta 6-8gramm nátrium-klorid fogyasztást jelent.

A 14 grammot meghaladó bevitelt viszont már túlzottnak tekintik. A legtöbben viszont ennél sokkal több sót fogyasztanak, ami nagyban növeli a magas vérnyomás, és a szívbaj esélyét. Sőt, kutatások azt is bizonyították, hogy a túl sok só lehet a felelős a migrénes fejfájásokért!

Úgyhogy most, hogy ezt tudod, adok neked néhány tippet is ahhoz, hogy mérsékelni tudd a só beviteledet:

– az otthon, általad készített ételek ízesítésénél alkalmazd “a csipetnyi” technikát, mikor a sóhoz nyúlsz!
– ha (fél)kész ételt vásárolsz, nézd meg a címkéjén feltüntetett só, nátrium szavakat vagy keresd az „Na” vegyjelet, és válassz olyat, aminél ezek az értékek a lehető legalacsonyabbak!
– kerüld a pácolt/füstölt/besózott húsok, húskészítmények vásárlását!
– ne igyál sört! 3,5dl-nyi sörben 25mg nátrium van!
– csökkentsd a sütőpor, nátrium-glutamát, szódabikarbóna használatát a konyhádban!
– valamint amikor ásványvizet vásárolsz, keresd az alacsony Na-tartalmú vizeket!

Címkék: