Minden, amit tudnod kell az állóképességről

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 szeptember 23.

Tudtad, hogy kétféle állóképesség létezik? Kardiovaszkuláris állóképességnek nevezzük, mikor a szíved, a tüdőd és a keringési rendszered megfelelő működés következtében elegendő mennyiségű oxigént juttat az izmaidba, valamint a salakanyagokat (például a tejsavat) el tudja onnan szállítani.

Ezt a fajta állóképességedet különböző AEROB gyakorlatokkal növelheted, amik segítenek abban, hogy nőjön a tüdő-, és szívkapacitásod, valamint az izmokból vért szállító hajszálereid száma és mérete.

Izom-állóképesség alatt viszont azt értjük, mikor egy gyakorlat végzése közben az izmaid újabb és újabb összehúzódásra képesek egy ellenállással szemben, és a lehető legnagyobb számú izomrostot dolgoztatják meg. Az ilyen jellegű edzések hatására nő a résztvevő izmokban a hajszálereid száma, és mérete, fokozódik az izmaid glükogén(szénhidrát)-tároló képessége, ezenkívül fejlődik a gyakorlat végrehajtásában résztvevő izomrosttípus is! Ha ezen szeretnél fejleszteni, akkor javaslom, hogy akkora súlyokat válassz az egyes feladatokhoz, amikkel 12-15 ismétlésszámmal dolgozva is végre tudod hajtani azokat!

Az ilyen gyakorlatok végzésének hatására ugyanis az izomban lévő “energiagyárak” (a mitokondriumok) mérete is nő, amelyek ATP-t állítanak elő (izom-összehúzódáshoz szükséges).

Na, te milyen új gyakorlatokat építesz az edzésedbe ennek fényében?

Címkék: