Diétás élelmiszerek, amiket jobb, ha kerülsz

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 szeptember 29.

Akadnak olyan reklámok, amelyek előszeretettel neveznek egészségesnek vagy diétásnak bizonyos ételeket, amik nem feltétlenül azok. Úgyhogy most mutatok is neked 3 ételt, amikkel ezután jobb, ha óvatosan bánsz…

1. Gyümölcslé
A gyümölcsök cukrot tartalmaznak. Persze ez nem jelenti azt, hogy ezért fogyasztásuk teljes mértékben tiltott volna. Azt viszont jobb, ha tudod, hogy egy pohár lében sajnos több gyümölcs cukortartalma van benne (koncentráltan). Plusz az esetek többségében ezek az italok nem kizárólag 100% gyümölcsből készülnek, hanem egyéb adalékanyagokat is felhasználnak hozzájuk. Szóval, ha nagyon vágysz egy pohár lére, én azt javaslom, inkább készítsd el otthon! Így biztos lehetsz benne, hogy színezék-, tartósítószer- és hozzáadott cukor mentes, ráadásul kisebb a valószínűsége, hogy megiszol egy (vagy másfél) liter narancslevet, ha magadnak kell kifacsarnod. (De ha a zsírvesztés a célod, inkább kerüld a gyümileveket a diéta alatt.)

2. Müzli
A kész, boltban kapható müzlik legtöbbjéhez cukrot adnak, illetve csokoládé darabokkal, vagy cukrozott aszalt gyümölcsökkel turbózzák fel. Ennél viszont sokkal egészségesebb és jobb választás a natúr zabpehely, amit egyébként ízlés szerint sótlan magvakkal, friss gyümölcsökkel és fűszerekkel (fahéj, vanília mag) is finomabbá tehetsz!

3. Zsírszegény, cukormentes termékek
Azt biztos tudod, hogy az ételek fehérjéből, szénhidrátból és zsírból állnak. A késztermékek esetében viszont ez a dolog általában úgy néz ki, hogy az az élelmiszer, amin feltüntetik, hogy zsírmentes, többnyire cukros; ami pedig cukormentes, az valószínűleg magasabb zsírtartalommal bír. De mégis miért?! Hogy finom és ezáltal eladható legyen! Szóval figyeld az ételek címkéit, keresd a minőségi finomságokat – ezzel a technikával sosem foghatsz mellé! :)

Címkék: