Stretching szerelem

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 november 19.

Ugye te is mindig lenyújtod az izmaidat edzés után? Vagy mégsem? Akkor olvass tovább, mert most elmondom, miért olyan fontos, hogy többé ne hagyd ki a stretchinget az edzésrutinodból!

Bármilyen sporttevékenységet végzel, edzés után mindenképp le kell nyújtanod a megdolgoztatott izmaidat, melyek a feladat végzése közben megrövidültek, ugyanis:

• A rendszeres nyújtás hatására sokkal kevesebbszer fordul elő sérülés (védi az izomzatodat, az inakat és a szalagokat a húzódásoktól, szakadásoktól)
• Javíthatsz izmaid tónusán
• Regenerálhatod az elfáradt izmaidat
• Nem lesz izomlázad, vagy csökkentheted annak mértékét
• Ízületeid jobban fognak mozogni, hajlékonyabb leszel
• Csökkentheted a stresszt
• Alkalmazásával növelni tudod izmaid terhelhetőségét

Hogyan végezd helyesen? Alapvetően két módszer létezik, az egyfázisú és a háromfázisú nyújtás.
Az egyfázisú esetén magát a strechinget a bemelegítés részeként végzed. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a streching nem helyettesíti a bemelegítés többi gyakorlatát, maga a mozdulat pedig nagyon fontos, hogy nyugodt, lassú tempójú legyen!

A „klasszikus” stretching gyakorlatok viszont három részből állnak:

1. Feszítés. Először a nyújtani kívánt izmok, izomcsoportok részére a tartós nyújtás előtt statikus, ízületi elmozdulás nélküli feszítést végzünk.
2. Lazítás. Ennek a fázisnak a célja, hogy az előbbi feszített állapotot feloldja mozgásos tevékenységgel. 5-10 másodpercig tartson! Hatását nagymértékben segítheted azzal, ha gondolatban is megpróbálsz ellazulni.
3. Nyújtás. Az adott izomcsoport statikus nyújtod és a nyújtott helyzet tartod ugyanabban a pozícióban további mozgás (pl.: rugózások) nélkül.

Címkék: