Hajrá, áfonya!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 november 26.

Bátran kijelenthetjük, hogy kevés olyan egészséges étel van, mint az áfonya, és még ebben az évszakban is bevethető ez a csodaszer.

Ennek az igen ízletes és egészséges gyümölcsnek a festékanyagai az antioxidánsok, amelyekről már írtam neked egy korábbi bejegyzésemben. Mint tudod, védőhatással bírnak különböző betegségekkel szemben (például a daganatos megbetegedések, szív- és érrendszeri betegségek ellen).

Tartalmaz A-, B- és C-vitaminokat, valamint a káliumtartalma is igen magas ennek a növénynek.

Található még benne cink, foszfor, kálcium, kén, magnézium és mangán is.

Az egyik legjobb szer a látószervünk különböző betegségeinek kezelésére.

A második világháború idején azt vették észre a pilótákon, hogy amikor fekete áfonyát ettek, akkor javult az éjszakai farkasvakságuk. Ezután kezdték el tudományosan is vizsgálni a látásjavítási kezelésekkor kifejtett jótékony hatását. Neomirtillint, azaz növényi inzulint tartalmaz, valamint karotinoid vegyületeket, ezen összetevők azok, amelyek segítenek az éjszakai látás javításában.

Nézzük még miket “tud” ez a növény, ha felhasználjuk a termését, levelét:

– baktériumölő hatással is bír

– javítja a hajszálerekben és erekben a vérkeringést

– visszér és aranyér kezelésére is alkalmazzák

– vércukorcsökkentő hatása van

– a leveleknek vérnyomáscsökkentő, vizelethajtó és köhögéscsillapító hatásuk van

– fogínygyulladás, gyomorbajok, epe- és hólyagproblémák, valamint hasmenés esetén is fogyasztják az ebből készült teát.

– kutatások szerint az áfonya képes csökkenteni, valamint megelőzni az öregkori betegségek (pl.: Alzheimer-kór, elbutulás) hatásait is!

Bár most nem igazán látni a zöldséges-gyümölcsös árusoknál áfonyát, az élelmiszerboltok fagyasztóládáiban megtalálni, mint ahogyan otthon, a mi fagyasztószekrényünkben is! 😉

 

 

Címkék: