Állíts össze egy edzésprogramot!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 december 27.

Kell egy terv! De ehhez először ki kell választanod a számodra megfelelő edzéstípust!

mile-szilvia-edzés-edzésprogram-edzésterv-diéta-fitnesz-fogyás-cosmopolitan

Aerobik-testépítés-kardió edzés.
Nézzük, mi szól a fentebb leírt edzéstípusok mellett külön-külön:

Aerobik:

Nincs olyan fitness centrum, ahol ne tudnád kiválasztani a különbözô típusú órák közül a kedvencedet.
Amelyik teremben alakformáló órát tartok, például több, mint 40 típus vár arra, hogy kipróbáld!
Ha egy csoportban jól érezzük magunkat, valószínűleg nagyobb kedvvel látogatunk oda, ha azt egy szimpatikus közösségünk tagjaként tesszük.
Alfajtái például (a teljesség hiányában): kardió órák, erősítő jellegű edzések, vízi aerobik, jóga-pilates, dance órák.

Súlyzós edzés:

Nagyon fontos, hogy testünk egyenletesen fejlődjön, így ha emellett a típus mellett döntünk, ne feledjük megedzeni testünk minden izomcsoportját!
Egy edzés optimális esetben közel 60 perces. A gyakorlatok közé érdemes kisebb pihenőket (max.1p) beiktatni, hogy az izmok tudjanak a következő ismétléssor előtt pihenni, és megfelelően bírják majd a terhelést. Ne feledkezzünk meg arról se, hogy ugyanazt az izomcsoportot, amire előző nap edzettünk, ne terheljük meg ismét, mert mint már tudod,  pihenés nélkül nincs fejlődés. Legalább egy napig ne dolgozz rá ugyanarra az izomcsoportra!

Aerob edzés

Fontos a szív- és érrendszer megedzése miatt.
Naponta körülbelül 30 perc ajánlott egy egészséges felnőtt ember számára, amibe bele kell építeni a bemelegítést és a levezetést is. Érdemes mindig másfajta aerobgépet használnod: például kocogás, taposás, evezés, elliptikus tréneren történő edzés.

Első lépésként válaszd ki, mely mozgásforma/mozgásformák állnak hozzád közelebb! Elvégre az a lényeg, hogy élvezd, amit csinálsz!

Címkék: