Válaszd a legnépszerűbb aerobik edzéseket! – 1. rész

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 december 28.

Hogy könnyebb legyen a döntés, írtam pár sor jellemzést a legnépszerűbb aerobik óratípusokról.
Bízom benne, hogy segítségül fog szolgálni számodra!

mile-szilvia-edzés-torna-aerobik-edzésprogram-cosmopolitan

Szeretnék segíteni neked azzal, hogy írok pár jellemzőt a különböző csoportos órákról, így a választásod – amennyiben ez effajta mozgásforma mellett döntöttél – kicsit könnyebb legyen.

Érdemes több órát is kipróbálni, hiszen nem tudhatod, melyik milyen hatással van rád, anélkül, hogy végigizzadnál 60 percet.:)
Nem beszélve arról, hogy megtudd, melyik oktató az, akinek stílusa a legszimpatikusabb számodra.

Küzdősport-jellegű órák:

Nők és férfiak számára is nagyon alkalmas. Formálja a felső-, illetve az alsótest izmait, javítja az állóképességed, valamint igazán jó stresszlevezető módszer!

Alakformáló órák:

Akkor érdemes emellett döntened, ha a már meglévő izmaidat szeretnéd formálni. Az óra során a tested fontosabb izomcsoportjait edzheted meg különböző eszközök segítségével, mint például step-pad, gumikötél, softball, kézisúlyzók… A nagy ismétlésszámok alkalmazása jellemzi az órát. Koreográfiától mentes, úgyhogy könnyen tudod követni.:)

Funkcionális edzés, crossfit:

Nem a zene ütemére kell dolgoznod, hanem a te saját tempódban. Kis csoportokban feladatokat hajtasz végre különböző állomásokon adott ideig, ismétlésszámmal, intenzitással, és meghatározott ideig. Sok saját testsúlyos gyakorlatot tartalmaz, emberi mozgásunk alapvető elemeit (mint például a húzódzkodás, tolódzkodás, ugrások).

Hot-iron:
Erő-állóképességi edzés.

Ennél a típusnál több szinten történik az oktatás. Az első szinten az alapgyakorlatok helyes végzését tudod elsajátítani. A haladó szinten a már megismert gyakorlatokat kombinálják újabb feladatokkal, így nehezítve az alapszinten megtanultakat. Az óra során az egész testet átdolgoztatod, így izmaid tónusosabbá válnak, és zsírvesztés is bekövetkezhet.

Intervall:

Ez egy állóképességet növelő óratípus. Ahogy a neve is mutatja, a feladatok típusai rövidebb időtartamokban váltják egymást: a magasabb terhelést alacsonyabb intenzitású rész követi, amit nevezhetünk akár “pihenőszakasznak”. Így a benti munka valójában tényleges pihenőidő nélkül folyik. Zsírégetésre is tökéletes.

Jóga:

Lásd.: egy korábbi bejegyzésemben.

Kangoo

Spéci, rugós talpú “cipőt” kell viselned, miközben magas intenzitású mozdást végzel. Mivel ezt a cipőt eredetileg rehabilitációs célokra fejlesztették ki, abban az esetben is ajánlani tudom, ha mozgásszervi panaszaid vannak. Egyszerű koreográfiát kell betanulnod és gyakorolnod az órán.

Port de Bras:

Kondícionáló tréning, amelyen a tánc, a balett, az erô és a hajlékonyság ötvöződik.
Nem szükséges hozzá, hogy előképzettséged legyen. Az óra alatt lassú, folyamatos zene szól, amire elegáns, gyönyörű koreográfiát “táncolhatsz” el, miközben formálod alakod és fejleszted a testtudatod is!

Folytatás a következő bejegyzésben.