Nincsenek többé tévhitek!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 február 4.

Ahogy azt már korábban is megírtam, mostantól minden héten elárulok néhány fitnesz mítoszt, aminek semmiképp se dőlj be! Ha neked is van egy kérdésed a diétáddal vagy a mozgással kapcsolatban, írj nekem üzenetet, én pedig megválaszolom a blogon keresztül!

mile-szilvia-edzés-torna-gyakorlat-tévhit-mítosz-fogyás-diéta-cosmopolitan

1. A kardióval lehet a legjobban elégetni a testzsírunkat

Először is szögezzük le, hogy a kardio és aerob edzésforma nem ugyanaz. Míg a kardióval a szív- és érrendszerünket edzük meg (és inkább az állóképességünk fejlesztésére kerül a hangsúly), addig az aerobbal oxigéndús környezetben pörgetjük fel a szervezetünket úgy, hogy az energia hasznosítása a lerakódott zsírból történjen.

Most pedig beszéljünk kicsit az aerobról!
Ha túlzásba viszed, annak sajnos következményei lehetnek: az izmaid leépülhetnek, ha nem eszel elég fehérjét és szénhidrátot.
Te is feszes és szálkás testre vágysz? Akkor az erősítő edzést se hanyagold, ami növeli az izomtömeget. Az izom pedig ugyanúgy kalóriát éget el… :)

2. Nem eszem szénhidrátot, mert az hízlal!

A szénhidrátok létfontosságúak a megfelelő agy- és izomműködéshez, ezért inkább a finomított szénhidrátforrásokat kerüld el: azok tényleg hízlalnak!
A reggeli bagel helyett választ inkább a zabkását! 😉

3. Szenvedés nélkül nincs változás.

Ami igaz, az igaz: egy megerőltetőbb edzés után jön az izomláz, és akár a csokoládé utáni vágyakozás is lehet fájdalmas…
DE! Mi lenne, ha változtatnál egy kicsit a gondolataidon, és inkább pozitívabban állnál a dolgokhoz? Hidd el, ha elfogadod a tényeket és igazán változni szeretnél, rövid idő múlva már hozzá is szoksz ezekhez az új érzésekhez, és nem is tartod majd olyan szörnyűnak az édesség utáni sóvárgást vagy a lábnap utáni lépcsőzést! 😉