Céklával az egészségért

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 február 28.

Gyerekkoromban grimaszokat vágva utasítottam vissza a céklát, hiszen nagyon nem tartozott a kedvenc zöldségeim közé. Érthetetlen módon, mindenféle különösebb hozzászoktatás nélkül ma viszont már szívesen eszek belőle. Holnapra írok is neked egy diétás receptet a céklával, de ma informálódjunk arról, mit is tud ez a szuper zöldség!

mile-szilvia-egészség-diéta-fogyókúra-cékla-cosmopolitan

1. A cékla erőteljes színét a benne található pigment, a betacianin, adja. Ez a pigment antioxidánsként is működik, azokról pedig tudjuk, mennyire fontosak a szervezetünknek! (Lsd.: korábbi cikkem az antioxidánsokról)
2. A cékla fogyasztása csökkenti a koleszterin szintet.
3. Alacsony glikémiás indexsze van, ezáltal stabilizálja a vércukorszintet.
4. Vastartalma segíthet a vérszegénységben szenvedőknek és a fáradtság elűzésében.
5. Ásványi szilícium-dioxidot tartalmaz, amely segíti a kálcium felszívódását. Ez pedig fontos a váz- és izomrendszer egészségének fenntartásához, hiszen így nem vagy annyira kitéve a csontritkulásnak.
6. Magas a nitráttartalma is, amely a vérben ún. nitrogén-monoxid gázzá alakul, s ezáltal kitágítja a vérereket. A magas vérnyomásban szenvedők nyugodtan egyenek belőle napont 1-2 db-ot, ugyanis csökkenthetik vele a vérnyomásukat.
7. Magas vitamin- és ásványianyag tartalmának (kálium, magnézium, vas, folsav, B6 és C-vitamin) köszönhetően a cékla segít a jó állóképesség fokozásában és az izmok teljesítményének fokozásában.

Na, téged is meggyőztelek, igaz? :)