Űzd el a tavaszi fáradtságot!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 március 12.

Eseménydúsan telt az az elmúlt pár hetem, de nehezen bírtam a pörgést. Rám tört a tavaszi fáradtság! Ha te is így vagy vele, ne aggódj, ez normális – és most segítek leküzdeni.

tavaszi-fáradtság-cosmopolitan

Első megmérettetésem az influenza volt. Nagyon ritkán vagyok beteg, lázas meg annál is ritkábban. De ez a mostani…teljesen levert a lábamról, injekcióval és hűtőzuhannyal tudtunk csak levinni a doktorbácsi segítségével.

Még ki sem gyógyultam a betegségből, de már szorgosan készültem a Siker-napra a Papp László Sportarénában. Majd munka, munka, munka (7:00 és 20:00 óra között dolgozom). Gyerekekkel, nagylányokkal és fiúkkal készülünk a fitness-testépítő Magyar Kupára, EB-re és közben a CosmoBodyDay-re is, amely fantasztikusan sikerült. Remek csapat állt össze az órára, akik nagy lendülettel, kitartóan végigtornázták a 60percet! Taps nekik! És ezeken kívül is még rengeteg dolog történt.

A helyzet az, hogy most úgy érzem, mintha ólomból lennének a lábaim, aluszékony vagyok és kicsit bágyadt is. Valószínűleg beköszöntött nálam a tavaszi fáradtság! Lehet, ti is érzitek magatokon, hogy nem vagytok erőtök teljében, de nem kell aggódni, ez egy teljesen normális érzés ilyenkor a tavasz kapujában.

Testünk a téli üzemmódról a tavaszira kell, hogy váltson, és ez az átállás tovább emészti az energiatartalékainkat.
A fáradtságérzet kialakulásáért a hormonháztartásunkban zajló folyamatok a felelősek, a melatonin (alvási) és szerotonin(boldogság) hormonok termelődése ilyenkor könnyen felborulhat.
Télen a nappalok rövidek, keveset süt a nap, ezért a szervezetünkben fokozódik a melatonin képződés és ezzel együtt megnő az alvásigényünk is. Mikor beköszönt a napfény a tavasszal együtt, kisebb zavar keletkezik az alvás-ébrenléti bioritmusunkban.

A szerotonin képződését a fény indítja meg. A tél szürkesége szerotoninhiányt okoz, s a napsütésből feltöltekezés bizony hosszú folyamat a szervezetünk számára. Egyébként ennek a hormonnak az alacsony szintjénél érezhetjük depressziósnak, örömtelennek magunkat.

Érdemes még megemlítenünk a téli táplálkozásunkat is, mint kiváltó tényezőt.
Télen kalóriadús és zsírban gazdagabb ételeket fogyasztunk, mint nyáron, amikor jóval több friss gyümölcsöt es zöldséget eszünk. Ennek következménye lehet egy kis só- és vitaminhiány a szervezetünkben.

tavasz-reggel-pörgős-cosmopolitan

Íme pár ötlet, hogyan szabadulhatsz meg a tavaszi fáradtságtól:

Sportolj többet!
Nem csak az izmaidnak, izületeidnek, alakodnak teszel ezzel jót, hanem a hormonháztartásodnak is!
Sportolás közben növekszik a szerotonintermelés, illetve endorfin szabadul fel, amely jó közérzetet biztosít egész napra!

Tudatosan táplálkozz!
Egyél naponta többször kis adatokat, hogy a szervezeted napi energiaellátása egyenletes legyen. Ígyál minden nap 2-2,5 liter vizet!

Legyen friss a reggel!
A reggel vegyél váltózuhanyt! A víz hőmérsékletét csak fokozatosan csökkentsd a kellemes melegtől a hűvös felé. Ismételd meg párszor , és hideg vízzel zárd a reggeli mosakodást – ettől tutira felpezsdül a keringésed.