A plank a legjobb barátod

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 március 16.

A plank, másnéven deszkapóz vagy alkartámaszos gyakorlat helyesen végezve igencsak hasznos tud lenni.

plank-has

A deszkapózt érdemes beépíteni az alakformáló tornádba is, a hasizomgyakolatok közé. Hogyan csináld? Először is melegíts be, majd végezz egy kis nyújtást is. Fordíts külön figyelmet a derék és hasizmok tájékára, valamint a vállaidra.

[youtube m0_jLFxWVVM nolink]

Helyezkedj alkartámaszba úgy, hogy a könyökeid a vállaid alatt legyenek! Tartsd egyenesen az egész tested egy vonalban! Akkor van jó helyen a derekadat, ha úgy érzed, hogy a köldököd a gerinccsigolyáidhoz közelít. Ne engedd ki a hasad, mert akkor megfájdul a derekad, és a gerinced is megsérülhet. A fejedet tartsd egyenesen, nézz lefelé. A nyaki gerinc (a nyakad) legyen folytatása a gerincoszlopodnak. Hogy miért jó ez neked? Először is azért, mert segít a testtudat kialakításában. Erősíti a hasizmodat, de nem csak az egyenes hasizmod felső részét(mint a normál hasprés), hanem az alsó és ferde részeit is.

Ne percekig próbáld tartani helytelen testtartással, hanem törekedj a helyes végrehajtásra, még ha csak rövid ideig megy is. Ha kezdő vagy, tedd le a földre a térdeidet, de ekkor is figyelj a megfelelő pozícióra. Miután végeztél, ne felejts el nyújtani!