A szép testért (t)enned kell!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 március 28.

Érezted már úgy az edzésed utàn, hogy még a konditeremben azonnal befalnál valamit? Ekkor kell erősnek maradnod, megálljt parancsolnod és türelemmel lenned!

protein-eating

Nem kell meglepődnöd ezen, ugyanis teljesen normális, hogy a tested fokozott igénybevétel után energiára  “éhezik”.
A legrosszabb, amit ilyenkor tehetsz, ha hazafelé menet beszaladsz első cukrászdába bedobni egy sütit….hiszen azt már előre ledolgoztad. Helyette válassz olyan ételeket, amelyek minőségiek és táplálóak, sőt segítenek a további fogyásodban, alakformálásodban.

Sportolást követően a szervezeted glikogén raktárai kiürülnek, amelyet vissza kell tölteni, méghozzá minőségi szénhidrátokkal, amelyek elengedhetetlenek izomzatod minőségi fejlődéséhez. A szervezet elsődleges energiaforrása a szénhidrát – persze nem mindegy, hogy melyik formája.
Kerüld a finomított termékeket, a túl zsírosakat, mint például:
-különböző kész sütemények
-cukrok
-csokoládék
-cukros üdítők
-fehér lisztből készült pékáruk
-zsíros húsok, tejtermékek
-cukros salátaöntetek, szószok

Miket válassz helyette?
-rizsek
-bulgur
-zab
-köles
-hajdina

Manapság nagy népszerűségnek örvend a szálkás test. Ahhoz, hogy elérd szükséges betartanod az étkezéssel kapcsolatos alapszabályokat is, például odafigyelni a fentebb leírtakra. Emellett pedig nem szabad megfeledkezni a fehérjebevitelről sem!
Izmainkat fehérjék(azon belül aminosavak) építik. Fejlődésükhöz fehérjére van szükségük, e nélkül lehetetlen új izomszövetet építeni. Ezért közvetlen edzés után fogyassz proteinkészítményt (turmix, fehérjeszelet) vagy csirke-, pulykamellett,halat, tojásfehérjét! Ne hagyd ki az edzés utáni étkezést  ha nem veszed be a szükséges tápanyagokat, izomszöveteid leépülhetnek és akkor viszlát szálkás body!

working ou

  1. Sára
    on

    Kedves Szilvi! :)

    Nagyon nagyon imádom a blogodat.♥ Szeretnék tőled tanácsot kérni.Nyáron szeretnék sokkal többet edzeni és jobban odafigyelni az alakomra.Hallottam a biotechusának a “L-carnitine chorme”-ról. Ha megkérnélek kifejtenéd ez mire jó és szerinted 16 évesen lehetne-e már szednem?
    Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszodat! :)