A napsütés jótékony hatása

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 április 24.

Egyik zsírban oldódó vitaminról, a D-vitaminról szeretnék pár hasznos információval szolgálni számodra, ami elengedhetetlen az egészséges életmódhoz!

d-vitamin-cosmopolitan

A D-vitamin (másik neve kalciferol) egy gyűjtőnév, amely alá a D1, D2 és D3 vitamin tartozik. Ez az a vitamin, amelyre azt mondják a napsütés által vihetjük be, pontosabban ultraibolya sugárzás hatására képződhet a szervezetünkben. Azért akkor sem kell aggódnod, ha nem süt a nap, ugyanis különböző tápanyagokkal is pótolhatod a kellő mennyiséget. Szuper D-vitamin források például a tojás, a tőkehal, a tőkehal májának olaja. sőt a tejtermékekben is megtalálható.

Fontos, hogy odafigyelj a napi D-vitamin mennyiség bevitelére, ugyanis ha a szervezetedben hiányállapot lép fel, annak következményei között lehetnek:
-csontok ásványianyag tartalma elégtelenné válik, így azok deformálódnak, elvesztik merevségüket, rugalmasságukat, emiatt pedig könnyen törnek és nehezen gyógyulnak (a kálcium és foszfor felszívódásához és beépüléséhez is szükséges)
-izomgörcsök léphetnek fel

Napi 5-10 mikrogrammnyit fogyassz belőle! És persze éljen a napsütés!!!