Diétázz eperrel!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 június 1.

Ez a szív alakú, piros gyümölcs a tisztaság, a szenvedély és a gyógyítás szimbóluma. Még javában tart a szezonja, éppen ezért ajánlom figyelmedbe. Az eper kalóriatartalma alacsony, így ha diétázol, akkor is nyugodtan fogyaszthatod. Arról nem is beszélve, hogy ha te magad megdolgozol érte, te magad gyűjtöd össze például a “Szedd magad” akciókon, még kalóriát is égethetsz! 😉

eper-diéta-cosmopolitan

Az eper nem csak lédús és zamatos, de még tápanyagokban is kiemelkedően gazdag. Magas a C-vitamin tartalma, már 15dkg eper fedezi a napi szükségletet. Ezen kívül A-, E-, K- és többféle B-vitamin is található benne. Ásványianyagok közül a kálium és a vas, ami kiemelendő, mivel ezek a vérnyomás szabályozásában és a vérképzésben játszanak szerepet, de tartalmaz még foszfort, kálciumot, magnéziumot, szelént, mangánt, fluort is. Kiváló pektin-forrás, ezért magas az antioxidáns tartalma (C-vitamin, folsav, antocianin és kvercetin), segít a szabadgyökök megkötésében, csökkenti a szívbetegségek, a kötőszöveti gyulladások, az agyér-elmeszesedés és a rák kialakulásának esélyét. És a legjobb benne, hogy fiatalító hatással is bír, mivel a bőrre dörzsölve segít megszabadítani az elhalt hámsejtektől. Ha pedig hetente egyszer a fogaidat is átdörzsölöd vele, azok fehérebben csilloghatnak!

Amit viszont fontos még megemlíteni, hogy az eper komoly allergiás reakciót válthat ki, allergén gyümölcs. Ha nem tudod magadról, van -e esetleg eperallergiát, óvatosan, figyelve a tested reakcióit fogyaszd!

Légy kreatív! Megannyi módon fogyasztható az eper: diétás lekvárként, desszertként, salátában, de smoothie-ként is isteni! Legközelebb mutatok pár szuper receptet is neked!

  1. Méva
    on

    És ha variálja az ember a dzsemet pici fűszerezéssel, egész érdekes ízkombinációkat tud kreálni. Pl. dzsembe vaníliát, mentát, esetleg gyömbért.. olvastam pár jó ötletet itt http://bit.ly/befozok