Ezért éri meg rendszeresen sportolni

Forrás: Bikini Boot Camp | 2016 január 18.

Biztosan te is tudod, hogy a rendszeres mozgás nem csak azért fontos, hogy bomba alakod legyen, hanem abban is segít, hogy sokáig egészséges maradj! Most össze is gyűjtöttem neked, miért éri meg változatosan és kitartóan sportolni!

mile-szilvi-torna-cosmopolitan

A rendszeres edzés szuper hatással van a szervezetedre, mivel csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, megelőzheti a magas vérnyomás kialakulását, segítheti a csonttömeg megtartását felnőttkorban, javítja a közérzetet, és nem utolsó sorban formálja az alakot. De hogyan is teszi mindezt?!

mile-szilvi-edzőterem-cosmopolitan

Tuti hallottad már ezt a kifejezést, hogy „a szervezet gyorsan adaptálódik”. Ez azt jelenti, hogy a szervezeted az őt érő fizikai terhelés hatására -függően annak jellegétől, időtartamától, intenzitásától, gyakoriságától vagy az étrendtől – hosszasan elhúzódó változáson megy keresztül. Miért is történik meg az adaptáció? Azért, mert a tested úgy van összerakva, hogy törekszik az egyensúly fenntartására.

A fizikai aktivitás hatására pedig a vázizomzat nő és úgy nő vele együtt annak a tartaléktápanyag-raktározó képessége, javul a vérellátása, valamint nő az oxigénraktározó képessége is. Ezek azt eredményezik, hogy megnő az izmod mérete, ereje, gyorsasága és a teherbíróképességének időtartama is. Ezt a folyamatot hamar láthatod magadon, főleg ha az evésre is odafigyelsz.

mile-szilvi-edzőterem-cosmopolitan

Az inak és a csontok anyagcseréje viszont lassú folyamat, ezért ezek lassabban alkalmazkodnak a rendszeres sportoláshoz. Biztosan te sem szeretnél időskorodban azt hallani az orvosodtól, hogy csontritkulásban szenvedsz, éppen ezért nem árt ha, rendszeresen sportolsz, például futsz vagy konditeremben súlyzós edzést végzel. Ezek a mozgásformák a csontjaidat hosszirányú terhelésnek teszik ki, melyek így növelik a csontjaid tömegét.

mile-szilvi-edzőterem-cosmopolitan

Mint látod, minél változatosabb mozgásformákat választasz a RENDSZERES testmozgás teljesítésének érdekében, testedet annál inkább “rábírod” arra, hogy még nagyon hosszú időre konzerválja magát, és így fiatalos és fitt maradhatsz.