Edzd magad boldoggá!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2016 május 5.

A tavasz nekem magával hozta a stresszes időszakot is. Rengeteg feladat, edzés és elkezdődött a versenyidőszak is. Sok tanítványom indul különböző megmérettetéseken, például Fitness Magyar Kupán, Európa Bajnokságon vagy Világbajnokságon, így nagy a nyomás. Valahogyan le kell vezetnem a stresszt. Mutatom is, én hogyan szoktam!

vs-model-bikini-cosmopolitan

Edzés hatására endorfinok termelődnek a testben, amiket boldogsághormonoknak is hívnak. Ezeknek az apró fehérjemolekuláknak a feladata csökkenteni a fájdalomérzetet és növelni a boldogságérzetet. Ráadásul a legjobb az, hogy a hatásuk akár fél napon, azaz 12 órán át is kitarthat.

Leginkább azok a mozgásfajták fokozzák az endorfinok felszabadulását, amelyeket hosszabb ideig csinálsz. Ilyenek az aerob típusú, intenzív mozgásformák: kardio, futás, úszás. Sokszor érzem például egy 60 perces aerob közben, hogy nem bírom tovább, inkább abbahagyom, aztán csak átlendülök azon a bizonyos holtponton! Ennek köszönhetően pedig elmúlik a fáradtság és kimerültség érzése. Biztosan te is tapasztaltál már hasonlót!

A stressz következtében megemelkedik a kortizol szint (Anti-stressz hormon), ami vérnyomás- és vércukoremelő hatással bír, ami hízáshoz vezet. Ha sportolsz, ez is visszaáll a megfelelő értékre. De a rendszeres mozgás nem csak a fogyásban segít neked, hanem erős pszichés hatással is bír. Növeli az önbizalmad és sokkal jobb és vidámabb lesz tőle a közérzeted is.

Így láthatod, hogy a sportolásnak rengeteg pozitív hatása van, és tényleg elengedhetetlen a mindennapjaidban! Napi 1 óra mozgással valóban megkönnyítheted az életed, még akkor is, ha edzés közben épp elveszettnek és erőtlennek érzed magad! Nekem bejön a heti 4 X 60 perc aerob, ebből kétszer taposok, kétszer pedig emelkedőn sétálok. Most, hogy alakul a jóidő, igyekszem heti 1-2 alkalommal beiktatni egy szigetkört is.

Te melyik sportra szavazol?