Edzések utáni must-have: szaunázz!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2017 január 24.

Sikerült beszerezned azt a bizonyos füzetet? A képeid és a lemért adataid már benne vannak?! Ha igen, akkor az első lépéseket kipipálhatod! Ha az edzéseket is elkezdted, gyanítom, nem maradtál izomláz nélkül. Erős évkezdés a munkában, életmódváltás bizony megviselhetik a testedet. A munka stresszel, az edzések pedig izomlázzal járnak, de mindkettő enyhítésére van egy szuper megoldás: szaunázz!

Young woman lying in sauna, side view

Egy szauna szeánsz alkalmával a tested többször felhevül, majd lehűl. A túlhevülés fázisában felmelegszel, szíved gyorsabban kezd verni, bőröd az értágulat eredményeképpen kipirul. Ezáltal a sejtjeid, szerveid, izmaid oxigénellátása javul, a sejtanyagcsere felgyorsul. A lehűlési fázisban a vérerek összeszűkülnek, ez a hideg-meleg váltakozás pedig javítja a vénás vérkeringést.

A szaunázás akkor is ajánlott, ha izomgyengeséget érzel, sérülés után lábadozol, túl stresszes vagy, ha levertségtől vagy alvászavartól szenvedsz, enyhe depresszióval küzdesz, vagy ha éppen a túledzettség tüneteit tapasztalod.

A finn szaunában akár 80-100 Celsius fok is lehet a hőmérséklet, és átlagosan 10-15 percet ajánlott tartózkodni egyhuzamban bent, de persze ez függ az egyéni hőmérséklet-toleranciától is.

Mivel eléggé megterheli a szívet, a finn szauna használata tilos olyanoknak, akik légzés- , szív- és érrendszeri betegségekben szenvednek.

Ezzel szemben az infraszauna kevesebb „veszéllyel“ jár, ugyanis ezekben a maximális hőmérséklet jóval alacsonyabb, gőztartalma szinte nulla, ezért ezt a fajta szaunázást a szervezet sokkal jobban tolerálja (mégis az izzadtság mértéke így is meghaladhatja a száraz szaunában vagy gőzkabinban elvesztett mennyiséget).

Az infrasugarak mélyen a bőr szöveteibe is behatolnak, általuk az anyagcsere-folyamatok felgyorsulnak, fokozódik a véráramlás és nyirokkeringés. A sejtek regenerációját is felturbózza, ezáltal az izomlázat is segít enyhíteni. Szebbé varázsolja a bőrt méregtelenítő hatása révén, s ehhez mindösszesen 15-20 percet kell az infraszaunában tartózkodnod!

Én az infraszauna használatára szavazok. Te szoktál szaunázni? Ha igen, melyiket részesíted előnyben?