Ismerd meg a sztárok legújabb kedvenc edzését!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2017 február 27.

Nem tudom, hallottál-e már a Body Barre Conditioning, azaz a B.B.C módszerről. Angliában egyre nagyobb népszerűségnek örvend, és egy olasz származású, lenyűgözően nagy tudású tréner alkotta meg. Ismerd meg, hogyan változtathatja meg a te alakodat is ez a fantasztikus edzés!

victoria-secret-sport-cosmopolitan

Egy régi edzőtársam, Lilla találkozott a BBC edzéssel Londonban, és nemcsak a módszer nyűgözte le, hanem az oktató, helyesebben a The method kitalálójának személyisége is. Francesca Giacomini BBC módszere a női testek legproblémásabb területeinek megedzésére született. Tudom-tudom, az aerobik óratípusok döntő többsége is e céllal hivatott létezni, ám mégis azt kell, hogy írjam, ez annál egy kicsivel több. Francesca gyermekkora óta sportol: iskorában dzsúdózott, majd miután Londonba költözött, kitanulta a modern pilates alapjait, melyet fel is használ a saját módszerében. Ő is azon véleményen van, a táplálkozástudomány legalább annyira fontos, mint maga az edzéselmélet, ezért is kérte egy profi csapat segítségét, hogy megismerkedhessen azzal jobban.

Nézzük csak, mi is az a „Body Barre Conditioning” edzés!

Francesca a feneket, a lábakat, a hasat és a karokat edzi meg 30-45 perc alatt olyan gyakorlatokkal és gyakorlatsorokkal, amelyeket bárhol és bármikor elvégezheted, akár egyszer sem kell lemenned fitneszterembe.

Íme az a pár gyakorlat, amelyet kedves ismerősöm kipróbálhatott a londoni KX Private Member’s Clubban:

1. Karjaikat egy gumiszalag segítségével edzették meg, külön hangsúlyt fektetve a bicepsz és tricepsz izmokra, valamint a vállakra.

2. A hàt izmaikat fekvő helyzetben szintén gumiszalag segítségével edzették.

3. Combközelítő izmaikat (nem szaknyelven fogalmazva belső combot) és lábaikat a “magic circle” karikával dolgoztatták meg, amelynek hatékonyságát minden egyes gyakorlat során érezték is. (Magic circle: Egy elasztikus, tartós pilates öv, amely segít a törzs-, a kar- és a combizmok erősítésében, csekkold az alábbi videót!)

4. Aztán a fenékizmok következtek: felváltva alkalmazták a  saját testsúlyos gyakorlatokat és intenzitásnövelés céljából a gumiszalagos gyakorlatokat.

5. A csípő izmainak és a gátizmok edzèsère külön kifejlesztett mószerrel dolgoztak, amelyhez egy „sculptor” nevű eszközt vettek segítségül.

Véleményem szerint a torna különlegességét az adja, hogy igyekszik erősíteni és formálni a női testet. Úgy  hogy közben nem feledkezik meg arról sem, mennyire fontos a gátizmok megedzése. Igazi nőknek íródott módszerről van itt szó, mely segíthet alakod szépítésében és egészségünk megőrzésében is.

mile-szilvia-ajandek-cosmopolitan

Képzeld, Francesca elküldte nekem ajándékba 2 könyvét!

Végezetül szeretném veled megosztani Francesca 10 parancsolatát: 

1. Sose hagyd ki a reggelit!

2. Naponta legalább 3-5 alkalommal étkezz!

3. Kombináld a tápanyagokat: egyél fehérjét, összetett szénhidrátokat és rostos ételeket!

4. Ajánlott az egészséges zsírsavakban gazdag zöldségek (avokádó), magvak (dió, mandula) napi fogyasztása!

5. Ügyelj a napi folyadékbevitelre: segíts rá kókuszvízzel, az alkoholt lehetőség szerint kerüld.

6. Mindig legyen nálad pár szem aszalt gyümölcs és magvak, SOS éhség ellen!

7. Ideje szerelembe esni a zöldségekkel és gyümölcsökkel! Ezek adják a rostokat, vitaminokat, tápanyagokat és enzimeket, amelyekre naponta szükséged van!

8. Legyél szigorú a megfelelő ételadagokkal kapcsolatban!

9. Kerüld a feldolgozott ételeket, amelyek tele vannak tartósítószerekkel és mesterséges ízfokozókkal!

10. Mozgás, mozgás, mozgás: minden nap!