Aerob vagy kardio?

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 május 16.

Gyaloglás, egy könnyed futás avagy biciklizés… mind-mind lehet aerob edzés… meg persze kardio is! De mi a különbség, és melyiket válaszd? Ma erről írok neked!

Mi is az aerob edzés lényege?

Célja a a testünkön felhalmozott zsír bontása. Ez a fajta edzés oxigén jelenlétében történő munkavégzés, amely monoton. 🙁 Igen, sajnos unalmas lehet számodra a végzése (én van amikor könyvet olvasok az elliptikus tréneren, zenét hallgatok vagy épp a Facebookot bújom…). Az izmaink az aerob tevékenységek közben kis terhelést kapnak kiegészítve egymás munkáját, kihasználják a lendületet. Nem történik komoly izommunka, és az is eloszlik: ezáltal a glikogén-glikolízis energiarendszerünk alig működik, tehát nem használjuk energiaforrásként az izmokban tárolt szénhidrátokat, a glikogént.

Miután testünk nagy oxigénbevitelhez jut és a mozgás továbbra is monoton formában zajlik,  eljön az idő a zsírlebontás bonyolult és időigényes folyamatához! Figyelj, hogy fokozott izommunka ne történjen az aerob edzésed alatt! Dolgozzon az egész tested, igen-igen… még akkor is ha a lábaiddal végzed a tevékenységet!

Na, nézzük a kardioedzést!

Ennek végzése magasabb intenzitással történik, mint aerob közben. Kardiotréningnek nevezhető minden olyan edzésmódszer, amely a szív- és vérkeringési rendszer, valamint a légzőrendszer kapacitásának, terhelhetőségének fejlesztését szolgálja. Jól hangzik és szükséges is, viszont ezzel nem feltétlen leszünk zsírtalanabbak!

Szóval: ha inkább a feleslegedtől akarsz megszabadulni, akkor válaszd a kis intenzitású, de időigényesebb aerob edzést!

És hogy azért az izmaidról se feledkezzünk meg, mára ezt a tornát ajánlom, kiegészítésként:

[youtube UlJcvnZc49Y nolink]


Címkék:

Blogleírás

www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja