Táplálkozz helyesen!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 május 23.

Eljött az a hétvége is! Ezeken a pihenőnapokon pedig könnyen előfordulhat veled és velem is, hogy megszegjük a diétánkat (vagy pedig teljesen megfeledkezünk arról). Persze tisztelet a kivétel(ek)nek! 😉 Ma viszont szeretném, ha átvennénk, mik a legfontosabb alapelvei a helyes táplálkozásnak, hátha amellett, hogy képbe kerülsz még az önmegtartóztatásban is segíteni tudok. Szóval jöjjenek az alapok!

1. Illik naponta 5-6X étkezni! Ha nehezedre esik, én már a 4-gyel is kibékülök. :) Próbálj meg odafigyelni arra, hogy minden nap közel azonos időben fogyasztd el a reggelid, tízóraid, ebéded, uzsid, és vacsid, valamint pl. a fehérjeturmixodat! Ha ennyiszer eszel naponta, annak az is előnye, hogy nem fér bele az étkezések közötti nassolás (kívánni sem fogod annyira).

2. Kerüld a zsírban, olajban sült ételeket (pl.: rántott hús, chips), az egyszerű cukrokat tartalmazó édességeket, a zsíros tejtermékeket (vaj, zsíros sajt, túró, tej), szinte mindegyik felvágottat (összetevőknél a minden más mellett szalonnára is lelhetsz)!

3. Próbáld meg “tisztán” készíteni az ételedet a lehető legkevesebb plusz anyag (panír, vaj, sűrítőanyag…) felhasználásával! A zöldségeket lehetőleg nyersen, főve vagy párolva, esetleg roston sütve fogyasztd!

4. Egyszerre sose egyél meg nagy adagot! Ne szoktasd rá magad a falánkságra! Érdemes mérni az összetevők mennyiségét, hiszen így minden diétamódosításodat könnyen végezheted (a mennyiségi változtatásokat tekintve).

5. Ne legyél türelmetlen a súlyodat illetően! A zsírból történő fogyás egy lassú folyamat. Ha be akarod gyorsítani különböző technikák alkalmazásával szakember segítsége nélkül, könnyen hibázhatsz, s előfordulhat, hogy nem zsírból, hanem izomból veszítesz!

6. A laza, avagy csalónap ne a zabálásról szóljon! Bátran iktass be egyet a héten. Persze ha bírod, ki is hagyhatod a siker elérésének érdekében!

8. Felejtsd el a koplalást!
Izom nélkül zsírosan flangálnál a strandon?! Neee! A túl kevés étel fogyasztása is megakadályozhatja a kritikus helyeken megragadt zsírok elvesztését!

9. Vizet, cukrozatlan teákat, nullkalóriás szomjoltókat fogyassz! Kerüld a cukros, ízesített vizeket, energiaitalok és a gyümölcslevek fogyasztását! Ezekben plusz rengeteg kalória van.
Ééééés ami nagyon-nagyon-nagyon fontos: MA se felejts el SPORTOLNI!!!

Máris mutatok neked egy szuper kis edzést így péntekre:

[youtube m0_jLFxWVVM nolink]

[youtube tvLkrBS-pgc nolink]

[youtube TZeb5yyUqGE nolink]

Címkék: