Diétás strandmenü

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 május 26.

A hétvégén hivatalosan is kitört a nyár, mi sem mutatta jobban, mint hogy Facebookon is elkezdődött a strandolós képek posztolása. Ez viszont most nekünk nem csak a bikinialak szempontjából fontos, hanem azért is, mert a strand tipikusan diéta-gyilkos terület, persze csak akkor, ha nem készíted el előre azt a menüt, amit én ajánlok.

Persze melósabb egy hatalmas hűtőtáskával indulni a strandra, szerintem mégis megéri, hiszen így akár több ezer fölösleges kalória elfogyasztásától is megóvhatjuk magunkat, méghozzá úgy, hogy egy kis piknik hangulatot is teremtünk magunknak (arról pedig nem is beszélve, hogy így spórolhatsz is!).

Üdítő helyett: citromos víz, vagy jeges tea

Egy korábbi posztomban már írtam arról, hogy a gyümölcslevek és üdítők mennyire sok cukrot tartalmaznak. Mégis, vannak, akik valamiért nem szeretik a sima víz ízét, és szükségük van arra, hogy kicsit turbózzák az ízhatást! 😀 Nekik ajánlom például a citromos vizet (lehetőleg frissen csavart citrom levével), ami nem csak finom, de tele van C-vitaminnal és természetes zsírégető is (plusz lúgosító hatással bír). Én ajánlok hozzá még egy kis extra menta levelet is, vagy citromfüvet, amit egyszerűen csak morzsolj az üvegbe. Akik viszont nem szeretik a savanykás ízeket, készíthetnek előre zöld teát (már sok gyümölcsös verzió is fellelhető, plusz szintén zsírégető) steviával édesítve. Bármelyiket is választod, készítsd el már a strandolás előtti készítsd el és tedd be egy pár órára a fagyasztóba, hogy aztán sokáig hideg maradjon, még ha hűtőtáskád nincs is.

Hamburger helyett: csirkés szendvics

Én is imádom a hamburgert, egy finom házi csirkés szendvics viszont tényleg fel tudja venni vele a versenyt.  Válassz teljes kiőrlésű lisztből készült zsömlét, és tömd tele salátával, rukkolával, paradicsommal, házi csalamádéval, paprikával, stb. és fektess bele egy szelet natúr csirkemellet is. Ha mindenképp ragaszkodsz hozzá, ezt az amúgy is ínycsiklandó kaját egy kis light ketchuppal is megspékelheted, de szerintem jobban jársz, ha inkább készítesz egy könnyű, zöldfűszeres, joghurtos öntetet és abból locsolsz rá egy kicsit (persze csak akkor, ha a szenyát tényleg hűtőtáskában viszed majd a strandra).

Fagyi helyett: jeges eper

Jó, tudom, hogy a finom fagyit nehéz pótolni és a természetes édesítővel készített jeges édességeket én sem mindig tudom megtagadni magamtól, de ha lehet, szívesen spórolok ezeken a desszerteken, különösen akkor, mikor az egyik kedvenc gyümölcsöm, az eper, épp szezonját éli. Az eper jótékony hatásairól is írtam már korábban, de egyébként bármelyik gyümölcsöt is kedveled, készíts belőlük gyümölcssalit és előző este fagyaszd le, hogy jó hűs legyen, és így vidd ki őket a strandra! Szerintem így nem fog annyira hiányozni az a jégkrém! :)

Címkék: