Cukor, cukor mindenhol!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 augusztus 20.

Imádom az édességeket és nehezen tudok ellenállni a finomságoknak… De mégis oda kell figyelnem rá, ahogy neked is, hogy minél kevesebbre csökkentsem a belőle bevitt mennyiséget. A helyzet ugyanis az, hogy az elfogyasztott cukor hatására megugrik a vércukorszint, ezáltal az inzulinszint is megemelkedik, ennek pedig zsírraktározás lesz a következménye. Emellett ráadásul a cukorra való rászokás veszélye is fenyeget…

Gondolom te is észrevetted, hogy ha eszel valami édeset, már vágysz is a következőre, és csak nagyon nehezen tudsz megálljt parancsolni magadnak. Ördögi kör. Ami pedig még sajnálatosabb, hogy sok olyan termék van a piacon, amelyek rejtve ugyan, de cukorral vannak turbózva.

A hozzávalók között könnyen észreveszed a “cukor” szót, de sok esetben különféle néven adják hozzá az élelmiszerekhez, amelyeket nem biztos, hogy felismersz.

Ezekre az elnevezésekre kell figyelned: Agavészirup, árpamaláta, cukornád, dextróz, glükóz, gyümölcskoncentrátum, karamell, kukoricaszirup, malátaszirup, maltóz, maltodextrin, melasz, organikus barnarizsszirup, szacharóz.

A lista nem teljes, akadnak még cukorhelyettesítők, amelyek pontosan ugyanazt a hatást váltják ki a szervezetben, mint a fentebb felsoroltak. Ha ezek közül bármelyiket meglátod a termék címkéjén, tedd szépen vissza és válassz olyat, amelyen az van feltüntetve, hogy “hozzáadott cukrot nem tartalmaz” vagy ha nincs ilyen, akkor az összetevők listáján ügyelj arra, hogy a cukor (ilyen vagy olyan formában) ne a felsorolás első felében szerepeljen.

Sokszor hallom, hogy valaki azt mondja, ő nem is eszik csokit, se péksütit, de valamitől mégis hízik. Általában hamar kiderül, hogy az illető nem is tudja, azok a termékek, amelyeket rendszeresen fogyaszt, nem is olyan egészségesek, és a cukortartalmuk cseppet sem elenyésző. Mik lehetnek az ilyen szempontból veszélyes termékek? Legfőképp a joghurtok, smoothiek, salátaöntetek, szószok, teljes kiőrlésű gabonapelyhek, üdítőitalok.

Szóval légy figyelmes, és mielőtt valamit a szervezetedbe juttatsz, győződj meg arról, hogy tényleg jó-e neked!

Címkék: