Mindent a B6-vitaminról

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 október 17.

Mint tudod, a fehérjék testünk építőkövei. Ezért is fontos, hogy táplálkozásunkkal bevigyük a megfelelő mennyiségű teljes értékű fehérjeforrásokból!

A fehérje aminosavakra bomlik le, amelyek megfelelő felszívódásához B6-vitaminra van szükség. Különösképp akkor, ha sportolóként magas a fehérjebeviteled. Ez a vitamin (amely valójában egy vegyületcsoport, pl.: piridoxin, piridoxál, piridoxamin) nélkülözhetetlen az ellenanyagok és a vörösvértestek képzéséhez. Ahhoz, hogy a B12-vitamin felszívódjon, B6-vitaminra is szükséged van, amiből az ajánlott napi bevitel 1,8-2,3 mg (de fontos tudnod, ez a az emésztés után 8 órán belül kiürül, ezért naponta pótolnunk kell).

További jótékony hatásai:

– segít megakadályozni különböző ideg- és bőrbetegségeket
– enyhíti a hányingert
– elősegíti az öregedést késleltető nukleinsavak megfelelő szintézisét
– mérsékli a szájszárazságot
– csökkenti az éjszakai izomgörcsöket, lábikragörcsöket és kézzsibbadást
– természetes vizeletajtóként is szuperál
Ezentúl te is figyelj arra, hogy minden nap elegendőt fogyassz belőle!

Címkék: