Mogyoróvaj mánia

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 október 24.

A mogyoróvaj valójában földimogyorókrémet jelent. Hollandiában például nem is nevezhetik „vajnak” – az élelmiszer kategória ottani védettsége miatt – így helyette a „földimogyoró sajt” névre hallgat. De miért mesélek most neked erről a fincsi kajáról? Egyrészt azért, mert nemrég Kanadában jártam, és az egyik ottani Wallmartban beszereztem pár üveggel belőle. Jó, tudom, mit gondolsz: „Ez nem túl zsíros és hizlaló kaja ahhoz, hogy egy fitneszblogon olvassak róla?”

Oké, azt tudjuk, hogy a zsírok túlzott mértékű fogyasztása elhízást eredményezhet. A legfrissebb kutatási eredmények viszont a mogyoróvaj szív- és érrendszerre gyakorolt kedvező élettani vagy a daganatos betegségeket megelőző hatásairól számolnak be, amelyet épp a telítetlen zsírsav- és antioxidáns-tartalmának köszönhet!

Éppen ezért talán nem érdemes teljesen leírnunk az ehhez hasonló termékeket, még akkor sem, ha magas az energiaértékük és kb. 70%-uk zsír (plusz 15% szénhidrát, 15% fehérje)! Fogyasztásukat viszont mindenképpen reggelire ajánlom, és természetesen csak mértékkel.

És ha már kipróbálod, azt javaslom, hogy mindenképp olyan fajtáját válassz, ami nem tartalmaz hozzáadott zsiradékot, sem pedig cukrot vagy sót. De persze a legjobb mindig az, ha otthon készíted el, mutatok is egy receptet, amit a neten találtam, és nekem nagyon bejött:

Mogyoróvaj
Hozzávalók:
100 gramm földimogyoró (pörkölt, sótlan, héj nélküli)
0,5 teáskanál olívaolaj
pici édesítő (stevia/nyírfacukor/méz – én a canderelt, steviát vagy eritritet szeretem az édesítők közül)
pici só

Elkészítés:
Az olaj kivételével tedd az összetevőket egy tálba. Robotgéppel őröld finommá, majd óvatosan adagolva és tovább őrölve add hozzá az olajat is. Ha krémesebb állagot szeretnél, adj hozzá még egy keveset az olajból!

Címkék: