Te is tehetsz a mellrák ellen!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 október 28.

Ebben a hónapban igen aktuális téma a mellrák elleni küzdelem, amire most a te figyelmedet is szeretném felhívni!

1985-ben nyilvánították októbert a mellrák elleni küzdelem nemzetközi hónapjává, ezzel együtt pedig útjára indították a National Breat Cancer Awareness Month (NBCAM) mozgalmat, melynek jelképe a rózsaszín szalad. A mozgalom, és az októberi kampányok a fő célja, hogy minél szélesebb körben tájékoztassa a nőket a mellrákról, valamint hogy felhívja a figyelmet az önvizsgálat fontosságára és az évenkénti szűrővizsgálatra (mammográfia/ultrahang), hogy a betegséget idejében ki lehessen szűrni.

A fentebb leírt vizsgálatok rendszeres elvégzésén túl viszont érdemes még odafigyelnünk pár dologra!

1. Testsúly
A túlsúly és az elhízás akár 30-60%-kal növelheti a mellrák kialakulásának kockázatát. Ha gyarapodik a súlyod, az ösztrogén szinted is emelkedik, a daganatok ezen hormon hatására pedig sokkal gyorsabban növekednek.

2. Sport
A Münchner Klinika, a Vöröskereszt és a Német Rákalapítvány közös tanulmányából az derül ki, hogy a rendszeresen végzett testmozgás csaknem a felére csökkenti a rák kialakulásának esélyét, illetve a daganatos betegségben szenvedők túlélési lehetőségét is nagyban megnöveli. Sportolj legalább hetente 3x fél órát, és tegyél a betegség megelőzéséért!
3.Szokások
Utóbbi évek kutatásai azt az eredményt hozták, hogy nőknél az első menstruációs periódus és az első terhesség közötti időszakban elfogyasztott alkohol mennyisége is növeli a mellrák kialakulásának kockázatát. Ne feledd, naponta max.1 dl bor az ajánlott mennyiség!

4. Táplálkozás
Figyelj oda a minőségi táplálkozásra és fogyassz minél többféle ételt! Mivel az élelmiszerekben sok úgynevezett carcinogén, azaz rákkeltő anyag van, amelyek hatására szabad gyökök képződnek a szervezetünkben (amelyek képesek megzavarni testünk sejtjeinek normális működését, és ezzel eltorzítják azokat), figyeljünk oda, hogy megfelelő mennyiségben vigyünk be a szervezetünkbe antioxidánsokat is! Ezek segítenek semlegesíteni a szabad gyököket, megelőzve ezzel a rákos sejtek kialakulásának veszélyét. Szóval figyelj oda, hogy rendszeresen fogyassz A-, C-, E-vitamint, valamint szelént, illetve elsősorban zsírszegény, alacsony só- és cukor- és transzzsírsav tartalmú termékeket vásárolj! Ha pedig magad készíted el az ételeidet, az aromás főzést, párolást és grillezést részesítsd előnyben, valamint használj hidegen sajtolt növényi olajokat (pl.:olívaolaj, repceolaj,lenmagolaj), és inkább teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket vásárolj! Persze figyelj arra is, hogy minden nap egyél friss zöldségeket, gyümölcsöket!
És a végére valami személyes: Az én családomban is volt olyan, aki megküzdött a mellrákkal, ezért pontosan tudom, milyen komoly betegségről van szó. Hidd el, tényleg nagyon fontos, hogy a tőled telhető legtöbbet megtedd azért, hogy sose kelljen átélned! Tartsd be ezt a 4 pontot, és figyelj az egészségedre!

Nézd csak, mi van a pólómon!

Címkék: