Szénhidrát-para I.

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 október 29.

Mostanában egyre több csajtól hallom, hogy egyáltalán nem fogyaszt szénhidrátot. Te is hallottál már erről a diéta-trendről? Akkor figyelj, mert van pár félreértés, amit jobb, ha tisztázunk!

Ez a beszélgetés nem rég játszódott le köztem és egy fogyókúrázó lány között:
– Na és miket eszel a diéta alatt?
– Sok mindent, de szénhidrátot egyáltalán nem!
– Komolyan? És nem eszel se zöldséget, se gyümölcsöt?
– Ja, de, azt igen!
Hát, ezek után tényleg úgy éreztem, hogy érdemes lenne kicsit átgondolni ezt az anti-szénhidrát divatot. Egyrészt azért, mert szénhidrátra mindenkinek szüksége van! Ez a tápanyagok ugyanis az energiaszükségletünk kb. 50%-át ezek fedezik, és szervezetünk vázanyag alkotásában is részt vesznek. Vannak egyszerű és összetett szénhidrátok, amelyekből egyaránt fogyasztanod kell. Csak az nem mindegy, hogy melyiket, mikor és milyen arányban teszed!
Erről a holnapi posztomban bővebben is olvashatsz majd, egyelőre viszont gyorsan tisztázzuk, hogy mik azok a szénhidrát-források, amiket a fogyókúra alatt is ehetsz majd:
– Rizs
– Zab
– Teljes kiőrlésű gabonából készült termékek
– Gyümölcsök
– Zöldségfélék

Címkék: