Ezért jó, ha rendszeresen sportolsz

Forrás: Bikini Boot Camp | 2014 november 6.

A rendszeres sportolásnak van pár kevésbé ismert pozitív hatása, amiket most szeretnék veled is megosztani, hogy segítsen és motiváljon abban, hogy kitarts a fitneszrutinod mellett!

rendszeres-sport

1. Az aktív mozgás kedvező hatással van a krónikusan alacsony vérnyomásban szenvedők szervezetére. Ajánlott mozgásformák: kocogás-futás, úszás, kerékpározás.

2. Ha gyomor-, és bélrendszeri panaszokkal küzdesz, sportolj! A mozgás ugyanis serkenti a belek normális összehúzódásait, valamint segíthet enyhíteni a hasi panaszokat, és az aranyér-problémákra is kedvezően hat.

3. A 2-es típusú cukorbetegség kialakulásában nagy szerepet játszik az elhízás, valamint a rendszeres testmozgás hiánya is. Sportolj, hogy elkerüld a cukorbetegség hosszútávú szövődményeit (pl.: szív- és érrendszeri betegségek: szívinfarktus, stroke; bőr- és szájbetegségek, ideg-, vese-, vagy akár szemkárosodás), és figyelj arra, hogy ne szedj fel jelentős túlsúlyt!

4. Ha gyakran fáj a fejed a rendszeres sport csökkentheti azoknak intenzitását, gyakoriságát. Egy norvég kutatás szerint azok, akik sosem végeztek testedzést, 14%-kal nagyobb eséllyel jelentkezett rendszeres fejfájás. A futás/kocogás pedig nagy segítség lehet a stressz levezetésében!

5. Alvászavaroktól szenvedsz éjszaka? A napközbeni mozgás, mely során izmaink elfáradnak, segít az éjszakai nyugodt és kielégítő alvásban. Ha pedig azzal küzdesz, hogy napközben többször is rád tör az álmosság, sportolj! Ne gondold, hogy most ellentmondást írtam le! A kutatások szerint már heti 150 perc testmozgás éberebbé és energikusabbá is tesz minket napközben!

6. Ráadásul a sport a szexuális életedre is hatással van. Egyes felmérések szerint ugyanis azok, akik rendszeres edzenek, intenzívebben élik meg a saját szexuális élményeiket, nagyobb lesz a libidójuk, sőt, sokkal nagyobb tűzijáték elérése is sikerülhet!

Blogleírás

www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja