Lehet diétás a banán!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 május 6.

“Diétában csak azt neeee!!!”- szoktuk hallani. Miért is ne?!

banán-cosmopolitan

Először is tegyük még egyszer tisztába ezt a diéta kérdést. Mi is az a diéta? A diéta egy speciális céllal megalkotott étrend. Tehát nem fogyókúra! Mindenki más és más genetikával rendelkezik, másképp reagál a szervezete a különböző ételek elfogyasztására. Van, akinek teljes mértékben engedélyezett a banánfogyasztás, van akinek pedig csak korlátozva.

Bár a banánnak valóban magas a kalória- és cukortartalma, mégis sok-sok olyan tulajdonsággal bír, amelyek miatt érdemes nem örökre száműznünk az életünkből.:)

Például:

  • káliumban és magnéziumban gazdag, ezáltal jótékony hatással van a szívünkre és a vérnyomásunkra
  • jótékony hatással van az emésztésünkre, ugyanis magas a benne található pektin nevű, vízben oldódó rost
  • fruktooligoszacharidot is tartalmaz ez a sárga gyümölcs, mely probiotikumként a jótékony baktériumokat szaporítja a szervezetünkben.
  • triptofán nevű összetevőjének köszönhetően kedélyünk is javulhat fogyasztásával

Reggelire,  megterhelő napon vagy az edzésed követően nyugodtan dobj be belőle egyet!;) Salátában, desszertben vagy magában fogyasztva is ideális táplálék!