Hozd magad formába ugrálva!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 június 8.

Biztos, hogy kiskorodban neked is a kedvenc játszótéri szórakozásod volt az ugrálókötelezés! Nem is csoda, hiszen egyedül, párosban, de csoportosan is szótakoztató időtöltés. Viszont képzeld, ez nem csak kislányként szuperhasznos eszköz, hanem az edzéseknél is nagy segítség lehet!

ugrálókötél-cosmopolitan


Amikor én például versenyszerűen ritmikus gimnasztikáztam, már nem mint játékeszköz, hanem mint a felkészítő edzésem segédeszköze volt hasznomra. A 90mp-es koreográfia tökéletesítéséhez szükség volt kiegészítő edzésmódszerre is, amelyek az állóképesség-fejlesztő szökdelések voltak.
Most pedig újra népszerűvé vált az ugrálókötél, hiszen szuper hatékony, és ami pedig még mellette szól, az a praktikussága: igazán pici helyen is elfér, bárhová elviheted magaddal.

És most figyelj, mert ez még nem minden! Állítólag az éhségrohamok megfékezésének is az egyik legjobb módja! Egy japán egyetem kutatói szerint ugyanis az ugrókötelezéssel csökkenthető a kalóriabevitel, méghozzá azért, mert saját testsúllyal végezhető gyakorlat, amely során a tested fő izmai és ízületei viselik az ismétlődő földnek ütközésből eredő behatást, és ez a gyors fel-le mozgás felborítja a pocid működését, így ez gátolja az éhségérzetet szabályozó hormonok felszabadulását.

Na, ugye hogy máris kedvet kaptál a szökdeléshez?! Mutatok is neked egy szuper edzéstervet:

1.
2perc szökdelés ugrálókötéllel (Páros vagy váltott lábbal)
Ne feledd, gyakorlás teszi a mestert! Ha az elején nehezen bírod a 2 percet, ne keseredj el, gyakorolj! Előbb-utóbb menni fog.

2.
1perc négyütemű fekvőtámasz

Ha végeztél, rázd le a végtagjaidat, szusszanj egy keveset, majd ismételd még 2 körön át!

Ha reggel csinálod, meglátod, kávéra sem lesz szükséged!