Te elég fitt vagy? Most kiderül!

Forrás: Bikini Boot Camp | 2015 augusztus 11.

Ha te neked is fontos a rendszeres sportolás, akkor biztos vagyok benne, hogy már rengeteg mozgásformával megismerkedtél. Legyen szó állóképességi sportról, konditermi edzésről vagy épp küzdősportról, neked mindegy mi, csak mozoghass, igaz? Elnézve a élsportolók kiemelkedő sportteljesítményeit azon szoktam gondolkodni, hogy vajon ha összemérnénk az ő edzettségüket egymással, milyen eredmények születnének? Hiszen egy profi boxoló, egy olimpiai válogatott úszó vagy egy ritmikus gimnasztika versenyző is nagy valószínűséggel végig sportolta az életét, mégsem várható el tőlük ugyanaz a teljesítmény egy számukra “idegen” feladatban, pedig hát mindannyian edzettek. Na, de most akkor ki is az igazán fitt?!
szilvi-crosfit-cosmopolitan

Véleményem szerint egy igazán sportos, atletikus testet a következőkkel lehet jellemezni: erős, hajlékony és gyors. Akad egy olyan edzésmódszer, amely a segítségedre lehet abban, hogy te is ilyenné változtad a tested: ez a crossfit.

Ez az edzésfroma Amerikából származik. Több sportág elemeit ötvözi: súlyemelés, atlétika és torna. Az edzés során az összes izmot megdolgoztatja azáltal, hogy erőkifejtést és állóképességet igénylő gyakorlatokat kell váltakozva végrehajtani. Olyan alapgyakorlatokra épít, mint a guggolás, emelés, húzás és tolás a lehető legváltozatosabb formákban, kiegészítve cardio jellegű mozgásokkal, mint a futás vagy evezés. Ezt persze még tovább is lehet fűszerezni extra feladatokkal: fekvőtámaszokkal, húzódzkodásokkal vagy épp kötélmászással.

Manapság már nagyobb fitnessterem-hálózatokban is tartanak crossfit órát külön teremben, amelynek eszközigénye súlyemelő rúdra, húzódzkodó állványra, kettle bellre és esetleg tornászgyűrűre korlátozódik. Mint látod, az eszközök tárháza nem túl nagy, így akár szabadtéren is érdemes órákat tartani. Ez egy nem könnyű edzésforma. Kifejezetten fontos ügyelni a feladatok helyes kivitelezésére, valamint az edzés végi lenyújtásra, nehogy beszűküljön a mozgástartomány.

Hogyan is néz ki egy ilyen edzés?

Az edző összeállít egy gyakorlatsort, amelyet az edzés során időre kell végrehajtani vagy adott idő alatt a legtöbb ismétlésszámot kell elérni – persze – szabályosan végrehajtva a gyakorlatokat.  Ajánlatos kipróbálnod, ha szereted a versengést mind az edzőtársaiddal, mind pedig magaddal szemben. Én mindig is szerettem újra és újra legyőzni a saját határaimat.

Te hogy vagy ezzel?